Kreativ​

Kan du lide at slippe fantasien løs?

Så er Kreativ-linjen noget for dig!

På Kreativ-linjen på Ryå Efterskole behøver du ikke kunne en masse på forhånd, bare du har lyst til at være kreativ og skabe noget.

Krea-zonen har både et glasværksted, et træværksted og et kreativ-lokale fyldt med spændende materialer og god plads, klar til at lade de gode mange gode idéer få liv.

Vi arbejder med alle mulige materialer: akvarel, akrylmaling, kul, ståltråd, blyant, ler, fedtsten, træ, beton, gips, papir og meget mere! Man fristes til at sige, at kun fantasien sætter grænser!

Fagets indhold:

Undervisningen foregår både i bundne og frie opgaver. En af vores opgaver, er at hjælpe med at designe og skabe udsmykningen på skolen. Vores stalde, gangene, lokalerne og hele den store grund med den smukke natur – som elev på dette hold er du med til at bestemme, hvordan din skole skal se ud. Vi finder inspiration i alt: kunstnere, ismer, materialer, naturen – ja, alt omkring os, og vi sætter vores eget præg på alt, hvad vi laver.

Du kan også lave egne ting, og du får masser af mulighed for at udforske dine egne ideer og udtryksformer, for kreativ-linjens indhold formes nemlig også efter holdets ønsker – så kom og vær med.

Vær kreativ og lær noget nyt.

Vi arbejder også med mindre projekter og dygtiggør den enkelte indenfor de grundlæggende teknikker. Her er mulighed for at fordybe sig og dygtiggøre, imens man hygger sig.

Noget at den viden man får om kunst, skabelse, opfindelser og historie kan også bruges som inspiration i andre fag. Ikke alt skal læres ved at læse i en bog.

Hvis du har lyst til at være kreativ og skabe noget selv, så vælg Kreativ-linjen på Ryå Efterskole. Det vigtigste, du skal tage med dig, er tålmodighed, nysgerrighed og gode ideer.