Om Ryå Efterskole

Fællesskab, faglighed og en federe fremtid​

Ryå Efterskole er en ordblindeefterskole for normaltbegavede unge mellem 14 og 18 år med specifikke læse- og skrivevanskeligheder, som ønsker at styrke deres faglige evner, samtidigt med at de dyrker deres yndlingshobby eller udforsker nye spændende områder. Vores formål er at styrke vores elevers læsefærdigheder og samtidigt bidrage til en positiv personlig udvikling, hvor gode sociale relationer og trivsel er i højsædet.

Vores dygtige ansatte har alle erfaring i arbejdet med unge med ordblindhed og læsevanskeligheder, og alle elever får en computer til brug i undervisningen, med alle digitale hjælpemidler installeret. Hjælpemidlerne bruges i al undervisning og du kan læse mere her

På Ryå Efterskole tilbyder vi en række af forskellige linjer, så du selv sammensætter, hvordan dit efterskoleophold skal se ud. På vores ordblindeefterskole deler vi skoleåret op i tre skemaperioder, som giver dig muligheden for at prøve tre forskellige linjer af. Du kan dog også vælge én linje, som du følger hele året. Valget er dit eget, og du får derfor fuld kontrol over, hvad dit efterskoleophold skal indeholde. Læs mere om vores linjefag her.

Disse linjer kan kombineres med spændende valgfag, som enten understøtter dit linjefag eller er helt i en anden boldgade. Se mere om vores valgfag her.

Vores skoleår er derudover fyldt med spændende arrangementer og traditioner, som eleverne altid ser meget frem til. Nogle af vores traditioner er Julemarked, Efterskolernes dag, Påskeløb, samt meget andet.

Lyder Ryå Efterskole som noget for dig, er du altid velkommen til at kontakte os for et uformelt besøg. Ellers kan du altid besøge os på Efterskolernes Dag, hvor du får et stort indblik i dagligdagen på vores efterskole.

Du kan kontakte os på tlf. 96 96 69 69 ellers kan du udfylde kontaktformularen på siden her.