Efterskole tilbyder eSport-linje

​Elsker du at spille computer?​

Er du vild med eSport, og leder efter en efterskole for ordblinde med eSport som linjefag? Så læs videre her!

På Ryå Efterskole i Nordjylland arbejder vi med computerspil som mere end blot underholdning. Alle skal deltage på et hold, og man er selv med til at vælge, hvilket spil holdet skal dannes omkring. Der arbejdes med samarbejde, sammenhold og kommunikation med medspillere. Der er selvfølgelig også tid til at forbedre strategi, teknik og taktik inden for spillet.

Hvad indeholder eSport-faget?

Vores eSport efterskole vil der både være teoretisk og fysisk træning som en del af undervisningen. Derfor skal man være forberedt på, at det ikke er alt, der kommer til at foregå foran computeren.

eSport er opdelt i to spor:

• Et, som koncentrerer sig om eSport
  • Et, hvor crossfit, teambuilding og ledelse smelter sammen med eSport

Desuden vil der være undervisning, der handler om udstyret – både software og hardware. Der er naturligvis også almindelige fag på efterskolen, men der er masser af tid til at dyrke interessen for eSport sammen med andre unge, der også elsker at spille.

”Gameren” er åben alle dage efter undervisningens ophør.

Spil CS:GO og League of Legends

​Som eSport efterskole sætter fokus på Counter Strike og League of Legends, men vil undervejs i forløbet også spille mange andre spil som f.eks. Overwatch, Fortnite, Rainbow Six: Siege og Apexfor. Det er for at udvide elevernes horisont, men også med specifikke øvelser i diverse genrer.

eSport-linjen på Ryå Efterskole handler ikke kun om at spille computer. Det handler om samvær og holdånd samt at være bedre til at navigere i den digitale verden, som fylder meget i vores liv. Så udover at blive klogere på spil, handler det også om at lære net-etikette, og hvordan man opfører sig online.

Har man sin egen gaming-computer, kan man vælge at tage den med ved start på eSport-efterskolen. Computeren bliver låst inde i vores lokale til eSport ”Gameren”.

Er der ikke mulighed for at medbringe egen computer, betyder det ikke noget – vi har nemlig flere gaming-computere, man kan låne.

Som eSport efterskole i Ryå er vi både interessant for elever, der har spillet i mange år samt elever, der er nybegyndere, men som er blevet grebet af sporten. Uanset niveau, vil man være en del af et hyggeligt fællesskab omkring eSport.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil høre mere om denne linje. Du er også altid velkommen til at aftale et besøg, hvis du vil se nærmere på faciliteterne - Vi har elever fra hele Danmark.

Vi kan også tilbyde linjer såsom: